Dni człowieka są jak trawa: kwitnie jak kwiat na polu, ledwie muśnie go wiatr, a już go nie ma…”   Psalm 103, 15-16

Z głębokim żalem zawiadamiamy o śmierci Ś.P. Moniki Pawlicy, która zmarła w piątek 23 maja, w wieku niespełna 50 lat.
P. Monika Pawlica pracowała w naszej szkole w latach 2012-2019. Uczyła historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki. Pochodziła z Zebrzydowic, tam pracowała  w szkole podstawowej.
Ś.P. Monika była wspaniałym, lubianym przez uczniów pedagogiem i bardzo dobrą koleżanką z pracy. Była osobą zawsze życzliwą, pełną ciepła, uśmiechu i wielkiego serca.

Pozostanie na zawsze w naszej pamięci!

Łączymy się w ogromnym bólu z Rodziną Zmarłej!

Społeczność Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II
w Stanisławiu Dolnym

Informacje o pogrzebie:

kościół parafialny w Zebrzydowicach 26 maja
godz.14:30- Różaniec w intencji Zmarłej
godz.15:00-  Msza św. żałobna

,,Uprzejmie prosimy, aby zamiast kwiatów złożyć datek do puszki, w trakcie pogrzebu na cele Fundacji Pomóc Więcej. Tego życzyłaby sobie Monia”-  M. Brózda

Festiwal Nauki i Sztuki w Krakowie

17 maja uczniowie klas I-III wzięli udział w Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie, w ramach którego odbyły się warsztaty zorganizowane przez Instytut Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Przed rozpoczęciem zajęć, w auli uczelni, odbyło się spotkanie z pracownikiem i studentami. W ramach zajęć uczniowie m.in. rozwiązywali zadania na logiczne myślenie, malowali przestrzenne pejzaże, rozpoznawali dźwięki na zajęciach z muzykoterapii, tworzyli wspólnie prace plastyczne przy relaksującej muzyce, wykonywali kolorowe witraże na oknach, uczestniczyli w zajęciach sensorycznych. Za możliwość udziału w tego typu zajęciach dziękujemy mamie Zosi i Franka, p. Agnieszce Kosek, która na co dzień jest pracownikiem uczelni.

Innowacja pedagogiczna – bańki mydlane

W ramach zajęć innowacyjnych, przedszkolaki poznały przepis na zrobienie płynu do baniek. Była przy tym super zabawa, bo bańki mydlane uwielbiają zarówno dzieci jak i dorośli. Czas na świeżym powietrzy dzieci wykorzystały na zabawy z bańkami. Zabawy te dały dzieciom mnóstwo radości i fascynacji.

Omawianie lektury szkolnej nie musi być nudne

Dowiodła tego klasa V, która na lekcjach języka polskiego w nieszablonowy sposób pracowała z lekturą uzupełniającą pt. „Pinokio”. Jednym z pomysłów było tworzenie zakładek przedstawiających przygody pajacyka, a kolejnym- wykonanie kukiełki tytułowego bohatera.

Uczniowie stwierdzili, że taki sposób pracy z lekturą był dla nich nie tylko nauką,ale i dobrą zabawą.

Piątoklasiści zapowiedzieli, że już są chętni na wcielanie w życie kolejnych, niecodziennych  pomysłów na omawianie następnej lektury.

18.05.2024r. – 104. rocznica urodzin patrona Szkoły św Jana Pawła II. Pamiętamy! 

Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty

9  maja uczniowie klasy trzeciej przystąpili do Ogólnopolskiego Sprawdzianu  Kompetencji Trzecioklasisty mającego na celu podsumowanie pierwszego etapu edukacji. Składał się on z trzech części: polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej.

Film terapeutyczny z Bratkiem pomógł trzecioklasistom przejść przez stresujący moment i na pewno każdy z nich odniesie sukces w swoim pierwszym egzaminie.

Dzień Europy

Jak co roku 9 maja nie zapomnieliśmy o święcie wszystkich Europejczyków i na swój sposób obchodziliśmy ten dzień. Dzień Europy, bo o nim mowa, został ustanowiony przez Parlament Europejski w 1951 r. i od tamtego roku obchodzony jest w całej Europie, zwłaszcza w krajach członkowskich Unii Europejskiej.

Czytaj dalej

Rozdanie nagród

5 maja uczestnicy konkursów bibliotecznych otrzymali nagrody, które zostały zakupione z funduszy Rady Rodziców.
Gratuluję uczestnikom i dziękuję Radzie Rodziców.
Bibliotekarz

Innowacja w przedszkolu – Jak powstają kolory?

Dnia 25 kwietnia przedszkolaki uczestniczyli w doświadczeniu, w którym sprawdzali “Jak powstają kolory?”. Potrzebowali do tego sześć szklanek, trzy zostawili puste, a kolejne trzy napełnili do połowy ciepłą wodą. Do szklanek z wodą włożyli odpowiednio po kawałku bibuły czerwonej, żółtej i niebieskiej. Zobaczyli, jak prostym sposobem można zabarwić wodę. Następnie dzieci ułożyły szklanki w rzędzie: pierwsza z czerwoną wodą, druga pusta, trzecia z żółtą, czwarta pusta, piąta z niebieską i szósta pusta. Nauczyciel włożył do szklanek złożony ręcznik papierowy, łącząc tym samym szklanki pełne z pustymi. Już po chwili obserwowaliśmy, jak ręcznik się farbuje. Na dalsze wyniki doświadczenia musieliśmy poczekać parę godzin, ale naprawdę było warto!
W naszych pustych szklankach powstały nowe kolory, czerwony w połączeniu z żółtym stał się pomarańczowy, żółty w połączeniu z niebieskim stworzył nam kolor zielony. Następnie sprawdzaliśmy za pomocą farb, jak mieszają się trzy podstawowe kolory