17 maja uczniowie klas I-III wzięli udział w Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie, w ramach którego odbyły się warsztaty zorganizowane przez Instytut Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Przed rozpoczęciem zajęć, w auli uczelni, odbyło się spotkanie z pracownikiem i studentami. W ramach zajęć uczniowie m.in. rozwiązywali zadania na logiczne myślenie, malowali przestrzenne pejzaże, rozpoznawali dźwięki na zajęciach z muzykoterapii, tworzyli wspólnie prace plastyczne przy relaksującej muzyce, wykonywali kolorowe witraże na oknach, uczestniczyli w zajęciach sensorycznych. Za możliwość udziału w tego typu zajęciach dziękujemy mamie Zosi i Franka, p. Agnieszce Kosek, która na co dzień jest pracownikiem uczelni.
Innowacja pedagogiczna – bańki mydlane
Omawianie lektury szkolnej nie musi być nudne
Dowiodła tego klasa V, która na lekcjach języka polskiego w nieszablonowy sposób pracowała z lekturą uzupełniającą pt. „Pinokio”. Jednym z pomysłów było tworzenie zakładek przedstawiających przygody pajacyka, a kolejnym- wykonanie kukiełki tytułowego bohatera.
Uczniowie stwierdzili, że taki sposób pracy z lekturą był dla nich nie tylko nauką,ale i dobrą zabawą.
Piątoklasiści zapowiedzieli, że już są chętni na wcielanie w życie kolejnych, niecodziennych pomysłów na omawianie następnej lektury.
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty
9 maja uczniowie klasy trzeciej przystąpili do Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty mającego na celu podsumowanie pierwszego etapu edukacji. Składał się on z trzech części: polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej.
Film terapeutyczny z Bratkiem pomógł trzecioklasistom przejść przez stresujący moment i na pewno każdy z nich odniesie sukces w swoim pierwszym egzaminie.
Dzień Europy
Jak co roku 9 maja nie zapomnieliśmy o święcie wszystkich Europejczyków i na swój sposób obchodziliśmy ten dzień. Dzień Europy, bo o nim mowa, został ustanowiony przez Parlament Europejski w 1951 r. i od tamtego roku obchodzony jest w całej Europie, zwłaszcza w krajach członkowskich Unii Europejskiej.
Rozdanie nagród
Innowacja w przedszkolu – Jak powstają kolory?
Dnia 25 kwietnia przedszkolaki uczestniczyli w doświadczeniu, w którym sprawdzali „Jak powstają kolory?”. Potrzebowali do tego sześć szklanek, trzy zostawili puste, a kolejne trzy napełnili do połowy ciepłą wodą. Do szklanek z wodą włożyli odpowiednio po kawałku bibuły czerwonej, żółtej i niebieskiej. Zobaczyli, jak prostym sposobem można zabarwić wodę. Następnie dzieci ułożyły szklanki w rzędzie: pierwsza z czerwoną wodą, druga pusta, trzecia z żółtą, czwarta pusta, piąta z niebieską i szósta pusta. Nauczyciel włożył do szklanek złożony ręcznik papierowy, łącząc tym samym szklanki pełne z pustymi. Już po chwili obserwowaliśmy, jak ręcznik się farbuje. Na dalsze wyniki doświadczenia musieliśmy poczekać parę godzin, ale naprawdę było warto!
W naszych pustych szklankach powstały nowe kolory, czerwony w połączeniu z żółtym stał się pomarańczowy, żółty w połączeniu z niebieskim stworzył nam kolor zielony. Następnie sprawdzaliśmy za pomocą farb, jak mieszają się trzy podstawowe kolory