Wojewódzki konkurs wiedzy o Janie Pawle II

Zespół Szkół CKU im. św. Jana Pawła II w Radoczy zaprasza serdecznie do wzięcia udziału w XI edycji wojewódzkiego konkursu wiedzy o Janie Pawle II pt. “Jan Paweł II: Mistrz i Przyjaciel Młodych”, skierowanego do uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego.

Czytaj dalej

# Laboratoria Przyszłości – zajęcia z Photonem

Nowe technologie, które pojawiają się coraz częstej w naszym życiu, mają też obecnie zastosowanie w edukacji i są jej przyszłością. Dlatego w naszej szkole również na zajęciach rewalidacyjnych bardzo często korzystamy z Photonów. Są one świetnym narzędziem pracy, uatrakcyjniają zajęcia, łącza naukę zabawę, edukację społeczną i emocjonalną oraz kodowanie. W styczniu dzięki Photonowi doskonaliliśmy umiejętności społeczne. Poprzez kodowane robota uczniowie dopasowywali odpowiednie zwroty do danej sytuacji społecznej.
Udało nam się skutecznie wykorzystać zdobyte umiejętność komunikacyjne, aby lepiej przyswajać nasza wiedzę.
Klaudia Chmielarczyk

Innowacja w przedszkolu – Magiczny ziemniak

Na zajęciach z innowacji 5.02 został przeprowadzony eksperyment “Magiczny ziemniak”. Przygotowaliśmy szklanki z wodą z solą i bez. Kolejno wrzucaliśmy do nich plaster ziemniaka. Dzieci bardzo szybko zauważyły, że w słonej wodzie ziemniak pływa, a w samej wodzie tonie.
Kolejne doświadczenie wykonane tego dnia nosi nazwę “Ile się zmieści?” Napełniliśmy szklankę wodą po brzegi, powoli wrzucaliśmy monety. Zanim woda się rozlała, zmieściło się o wiele więcej monet, niż mogłoby się wydawać. Wszyscy obserwowaliśmy z zaciekawieniem zjawisko kohezji.

Powiatowe zawody w tenisie stołowym

W dniach 29,30,31 stycznia w Szkole Podstawowej nr 1 w Choczni odbyły się zawody powiatowe w tenisie stołowym indywidualnie i drużynowo. Naszą szkołę reprezentowali: Amelia Brózda, Jakub Górny, Tobiasz Filek, Wiktoria Elżbieciak, Aleksandra Guzdek, Julia Kojs, Jakub Ciesielczyk, Dawid Pasternak.
Wiktoria Elżbieciak zajęła IV miejsce i awansowała do zawodów rejonowych,
Jakub Górny i Tobiasz Filek drużynowo zajęli V miejsce.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom za godne reprezentowanie naszej szkoły i gminy.
Trzymamy mocno kciuki za Wiktorię i życzymy powodzenia w dalszym etapie rozgrywek.

Wycieczka klasy VII do Centrum Edukacji Lotniczej w Balicach

16 stycznia 2024 roku uczniowie klasy 7 mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach w krakowskim Centrum Edukacji Lotniczej. Zajęcia koncentrowały się na poznaniu ścieżki jaką pasażer musi pokonać, by móc rozpocząć podróż samolotem, zawodów związanych z lotnictwem oraz budowy i szczegółów obsługi portu lotniczego. Zwiedzanie i udział w warsztatach obfitowały w wiele ważnych i ciekawych informacji dotyczących m.in. rodzajów lotów, oznaczeń na kartach pokładowych (na koniec każdy mógł wydrukować swoją własną!), oznaczeń na tablicy lotów czy zasad bezpieczeństwa podczas lotu. Największym zainteresowaniem wśród siódmoklasistów cieszyła się natomiast ekspozycja przedmiotów objętych zakazem przewozu – koralowców, muszli, instrumentów, kosmetyków, przyborów, narzędzi, itp. – wraz z ciekawostkami dotyczącymi powodów ich przejęcia przez służby celne.

Całość zakończyliśmy na tarasie widokowym, obserwując na żywo prace służb lotniska oraz przyloty i odloty samolotów najbardziej rozpoznawalnych linii lotniczych.

Liliana Wróblewska

Innowacja w przedszkolu – doświadczenia z wodą

Kolejne zajęcia z innowacji w oddziale przedszkolnym 0b to zagadnienia związane z wodą. Tematy jakie poruszaliśmy omawiając żywioł wody to: “Nierozpuszczalne i znikające z wodzie” i “Szklanka orkiestra”.

Nierozpuszczalne i znikające w wodzie – sprawdzaliśmy czy sól, kawa, cukier, miód i ryż rozpuszczają się w wodzie. Podsumowując: kawa i ryż nie rozpuszczają się w wodzie, natomiast sól, cukier, miód rozpuszczają się w wodzie, pozornie znikają. Woda, do której dodaliśmy sól jest słona, woda z cukrem i miodem słodka. Rozpuszczalność zależy od temperatury oraz rodzaju substancji.

Szklanka orkiestra – napełniliśmy pięć szklanek różnymi ilościami wody. Trzymając plastikową pałeczkę w ręku i uderzając o brzegi szklanek nasłuchiwaliśmy jakie dźwięki się wydobywają.
Nasze szklanki w zależności od ilości wody wydają różne dźwięki. Dzieci szybko zauważyli, że szklanka napełniona po brzegi wodą wydaje niski dźwięk, a ta z małą ilością wody wysoki.