Innowacja w przedszkolu – doświadczenia z wodą

Kolejne zajęcia z innowacji w oddziale przedszkolnym 0b to zagadnienia związane z wodą. Tematy jakie poruszaliśmy omawiając żywioł wody to: “Nierozpuszczalne i znikające z wodzie” i “Szklanka orkiestra”.

Nierozpuszczalne i znikające w wodzie – sprawdzaliśmy czy sól, kawa, cukier, miód i ryż rozpuszczają się w wodzie. Podsumowując: kawa i ryż nie rozpuszczają się w wodzie, natomiast sól, cukier, miód rozpuszczają się w wodzie, pozornie znikają. Woda, do której dodaliśmy sól jest słona, woda z cukrem i miodem słodka. Rozpuszczalność zależy od temperatury oraz rodzaju substancji.

Szklanka orkiestra – napełniliśmy pięć szklanek różnymi ilościami wody. Trzymając plastikową pałeczkę w ręku i uderzając o brzegi szklanek nasłuchiwaliśmy jakie dźwięki się wydobywają.
Nasze szklanki w zależności od ilości wody wydają różne dźwięki. Dzieci szybko zauważyli, że szklanka napełniona po brzegi wodą wydaje niski dźwięk, a ta z małą ilością wody wysoki.

Literackie walentynki – Zakochaj się w czytaniu!

Zbliżają  się walentynki. W wielu bibliotekach startuje akcja ,,Zakochaj się w czytaniu! ”. Również  nasza biblioteka organizuje LITERACKIE WALENTYNKI i zaprasza chętnych czytelników.

Szczegóły akcji:

Przyjdź do biblioteki w dniach od 29 stycznia  do 01 lutego 2024r. Wypożycz ,,w ciemno” książkę- niespodziankę (osobno klasy I-III i IV-VII). Przeczytaj, zaopiniuj (wystarczy napisać kilka zdań, podać tytuł i autora) i  oddaj do biblioteki, do końca lutego 2024 roku.

Za udział w akcji oraz terminowy zwrot książek czeka niespodzianka.

Zapraszam! – Bibliotekarz

# Laboratoria Przyszłości – Lekcja języka polskiego z robotami: Kasią i Tymkiem

Zakupione przez naszą szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości roboty Photon kolejny raz trafiły na lekcje języka polskiego. Tym razem 25 stycznia 2024 odwiedziły klasę V.

Uczniowie, utrwalając wiadomości dotyczące związków wyrazowych współrzędnych i podrzędnych, uczyli się programowania i logicznego myślenia z pomocą Kasi i Tymka. Robotami sterowali za pomocą tabletu, na którym zainstalowana jest aplikacja.

Bez wątpienia uczniowie najlepiej uczą się poprzez eksperymentowanie z czymś, a Photon został stworzony do tego celu.

Piątoklasiści szybko odkryli, że ich przyjaciele Kasia i Tymek wyposażeni są w 10 czujników, pozwalających na ich interakcję z otoczeniem. Dzięki nim mogli m.in. zmieniać dźwięk, światło oraz wykryć dotyk. Zabawom nie było końca!

Na zdjęciach widać, jak Kasia i Tymek pomagali piątoklasistom w utrwaleniu wiadomości dotyczących związków współrzędnych i podrzędnych. Uczniowie, pracując w grupach, zaprogramowanymi ścieżkami pt. „związki współrzędne- związki podrzędne” podążali do celu. Wszyscy świetnie poradzili sobie z przydzielonymi zadaniami.

Dzięki zakupionym pomocom w ramach Laboratoriów Przyszłości  codzienne lekcje stają się polem nowoczesnych doświadczeń, kreatywnej i innowacyjnej edukacji, ale też świetnej zabawy – a wiemy, że nauka smakuje najlepiej, jeśli ma wesoły charakter gry i zabawy.

Laboratoria Przyszłości to kolejny krok we wdrażaniu nowoczesnych urządzeń i technologii do codziennej edukacji w naszej szkole!

Joanna Elżbieciak, nauczyciel języka polskiego

Dzień Babci i Dziadka

Babcie i Dziadkowie są głęboko w naszych sercach. Kochamy ich i cenimy za mądrość, dobroć i troskliwość. Wiemy, że zawsze znajdą dla nas czas i możemy na nich liczyć. Obchody ich święta, są więc tradycją na stałe wpisaną w repertuar uroczystości w naszej szkole.

W tym roku odbyły się one 22 stycznia. Był to wieczór pełen wzruszeń, uśmiechów i radości. Zaproszeni Goście bardzo licznie przybyli, aby podziwiać występy swoich wnuków. Powitała ich serdecznie Pani Dyrektor Joanna Elżbieciak. Następnie uczniowie poszczególnych klas zaprezentowali, przygotowany pod kierunkiem wychowawców, program artystyczny. Uroczystość rozpoczął polonez zatańczony przez uczniów klasy V. Potem były wiersze i piosenki pełne ciepłych i serdecznych słów dla kochanych Babć i Dziadków od najmłodszych uczniów. Goście zobaczyli też tańce. Uczniowie zatańczyli krakowiaka, polkę, rock and rolla, belgijkę oraz taniec z flagami. Wysłuchali też utworów granych na skrzypcach i wiolonczeli. Wszyscy włożyli wiele serca i pracy w przygotowanie tego wyjątkowego wydarzenia.

Po występach wiele ciepłych słów skierował do wszystkich, zaproszony na uroczystość, Burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej Pan dr hab. inż. Augustyn Ormanty. Babcie i Dziadkowie otrzymali też prezenty i laurki. Wnuki zrobiły je samodzielnie. Na wszystkich czekał również słodki poczęstunek.

Bardzo dziękujemy Babciom i Dziadkom za to, że odwiedzili naszą szkołę. Cieszymy się, że mogliśmy razem spędzić ten wieczór.

Do zobaczenia w przyszłym roku.

Lektura na wieszaku

Kolejny raz piątoklasiści mieli okazję wykazać się niezwykłą kreatywnością na lekcjach języka polskiego. Podsumowali bowiem lekturę szkolną pt. „Ania z Zielonego Wzgórza”, wykonując po raz pierwszy mobilne wersje książki. Było twórczo i merytorycznie.  Uczniowie tworzyli teksty, rysunki i inne elementy, które umieszczali na wieszakach. Po wykonaniu interesujących mobilnych wersji lektury, doskonalili umiejętność wystąpień publicznych, prezentując swoje prace. Nowa formuła podsumowania lektury przypadła do gustu piątoklasistom. Zapewne wpłynie to na lepsze zapamiętanie utworu! Klasa V pożegnała się z sympatyczną Anią Shirley, jednak przed nimi spotkanie z kolejnymi bohaterami i równie ciekawe projekty.

Joanna Elżbieciak, nauczyciel języka polskiego

Aktywna Tablica

Nasza szkoła przystąpiła do programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych pt. „Aktywna Tablica- edycja 2023” i dzięki temu pozyskała dofinansowanie w  wysokości 22 739 zł , z czego 18 191,60 zł  zostało dofinansowane z programu. Pozostała kwota, tj.4547,90 zł , to wkład własny.

Czytaj dalej

Międzynarodowy Dzień Pizzy w oddziale 0b

17.01. jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Pizzy, z tej okazji w oddziale przedszkolnym 0B zrobiliśmy własnoręcznie pizzę. Już początkowe przygotowania sprawiły dzieciom wielką frajdę – krojenie składników, wsypywanie do miseczek produktów, smarowanie spodów sosem, nakładanie ulubionych składników i posypywanie serem. Gdy wszystko było już gotowe, pizza powędrowała do kuchni, w celu upieczenia. Następnie dzieci z wielkim apetytem próbowały przygotowanej przez siebie pizzy.  Dzięki temu dniu przedszkolaki poznały historię pizzy, dowiedziały się z którego kraju pochodzi, poznały składniki, z których robi się ciasto na pizze oraz te, które można ułożyć na pizzy. Podsumowują wspólnie stwierdziliśmy, że własnoręcznie zrobiona pizza jest o wiele zdrowsza i smaczniejsza.