Innowacja w przedszkolu – Jak powstają kolory?

przez | 9 maja, 2024

Dnia 25 kwietnia przedszkolaki uczestniczyli w doświadczeniu, w którym sprawdzali “Jak powstają kolory?”. Potrzebowali do tego sześć szklanek, trzy zostawili puste, a kolejne trzy napełnili do połowy ciepłą wodą. Do szklanek z wodą włożyli odpowiednio po kawałku bibuły czerwonej, żółtej i niebieskiej. Zobaczyli, jak prostym sposobem można zabarwić wodę. Następnie dzieci ułożyły szklanki w rzędzie: pierwsza z czerwoną wodą, druga pusta, trzecia z żółtą, czwarta pusta, piąta z niebieską i szósta pusta. Nauczyciel włożył do szklanek złożony ręcznik papierowy, łącząc tym samym szklanki pełne z pustymi. Już po chwili obserwowaliśmy, jak ręcznik się farbuje. Na dalsze wyniki doświadczenia musieliśmy poczekać parę godzin, ale naprawdę było warto!
W naszych pustych szklankach powstały nowe kolory, czerwony w połączeniu z żółtym stał się pomarańczowy, żółty w połączeniu z niebieskim stworzył nam kolor zielony. Następnie sprawdzaliśmy za pomocą farb, jak mieszają się trzy podstawowe kolory