Piesza wycieczka klasy III do Lanckorony

przez | 10 listopada, 2022

Dnia 6 października nasza klasa wybrała się na pieszą wycieczkę do Lanckorony. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Kościoła Wniebowzięcia NMP w Bodach. Nasza trasa biegła wąską, asfaltową, choć miejscami dość stromą drogą. Dla niektórych z nas, było to dość wymagające wyzwanie. Po przyjściu na miejsce podziwialiśmy brukowe uliczki i otaczające je drewniane, zabytkowe chałupy z drugiej połowy XIX w.

Po krótkim odpoczynku, udaliśmy się do Muzeum Regionalnego im. Antoniego Krajewskiego, gdzie pani przewodnik przedstawiła nam krótką historię miejscowości i jej mieszkańców. Oprowadziła nas po muzeum, pokazała pochodzące z dawnych lat m.in. narzędzia rolnicze, meble, przedmioty codziennego użytku, rękodzieła, stroje, a także makietę z miniaturami zabytkowych budynków Lanckorony sprzed wielkiego pożaru w 1868 r., który prawie doszczętnie zniszczył ówczesne miasto. Po tej dawce historii pani przewodnik zabrała nas do GOK-u na warsztaty plastyczne, gdzie pod czujnym jej okiem i wcześniejszym instruktażu, a także pomocy naszych pań (p.Weronice Orkisz, wych. p.Małgorzacie) i mam (p.Bogumile Maciasz i p.Natalii Morek), wykonaliśmy i przyozdobiliśmy drewniane aniołki. Po zakończonych  zajęciach, posiłku i wspólnych zdjęciach na Lanckorońskim rynku, udaliśmy się na ruiny średniowiecznego zamku z pierwszej połowy XIV wieku, które zrobiły na nas niemałe wrażenie. Następnie wyszliśmy na Górę Lanckorońską mającą 545m n.p.m., skąd podziwialiśmy roztaczającą się piękną panoramę na wieś i na pobliskie okolice. W drodze powrotnej dzieliliśmy się wrażeniami z odbytej wycieczki, czego dowodem są poniższe zdjęcia oraz filmik. Cieszyliśmy się z pięknej jesiennej pogody oraz z tego, że mogliśmy poznać tak malowniczą miejscowość, jaką jest Lanckorona, leżącą tak niedaleko od naszej miejscowości, Stanisławia Dolnego.

Dziękujemy pani Bogumile Maciasz za wspaniałe zdjęcia, filmiki, dowóz, pani Natalii Morek za opiekę, dowóz oraz rodzicom, którzy zawieźli nas do Brodów i odwieźli po wycieczce do domów.

Uczniowie klasy III  wraz z wychowawczynią